8 Symptoms of Meningitis That Every Parent Should Know About

إشترك في النشرة البريدية

اقسام الموقع

إغلاق القائمة
جميع الحقوق محفوظة لـ الصدقة © 2019

الصدقة

صدقة هل تعلم ترفيهية ثقافية تحتوي على مواضيع ومتنوعة و تقنية و أخبار وغرائب وعجائب ومقاطع فيديو و صوت وصور مضحكة وممتعة و غريبة و ألعاب و سياحة


الرئيسية / /غير مصنف / 8 Symptoms of Meningitis That Every Parent Should Know About

8 Symptoms of Meningitis That Every Parent Should Know About

8 Symptoms of Meningitis That Every Parent Should Know About


محتويات الموضوع


    Meningitis is a disease connected with the inflammation of the protective membranes covering the brain and spinal cord. The etiology of this disease can vary, but the symptoms of different types are generally similar.
    It is considered that children are most susceptible to this disease. This is why Bright Side decided to remind parents about the ways of detecting meningitis and which symptoms should be paid attention to primarily.
    Sudden fever

    One of the symptoms of meningitis is a fever that starts suddenly. A child starts to shiver and keeps complaining that he always feels cold.
    The sick person’s temperature goes up very quickly, and it very often becomes an uphill task to bring it down. However, due to the fact that this symptom is a sign of many other diseases, one should pay attention to other factors showing changes in a child’s condition.
    Severe headache

    Headaches caused by meningitis are often not simply strong but unbearable. Moreover, the pain can impact a patient’s neck as well, but due to the "splitting" headache, he simply can’t pay attention to it.
    A bulging fontanel can be an important sign of meningitis in newborn babies.







    شارك المقال


    إرسال تعليق

    حقوق الطبع والنشر © 2019. يقدم هذا الموقع معلومات مصممة للأغراض التعليمية فقط. يجب ألا تعتمد على أي معلومات على هذا الموقع كبديل للاستشارة الطبية المتخصصة أو التشخيص أو العلاج أو كبديل عن الرعاية الاستشارية المتخصصة أو المشورة أو التشخيص أو العلاج. إذا كان لديك أي مخاوف أو أسئلة حول صحتك ، يجب عليك دائمًا استشارة الطبيب أو غيره من متخصصي الرعاية الصحية.